FogkÅ‘-eltávolítás és az íny lézeres terápiája

​Miért kell a fogköveket eltávolítani?

A fogkövek eltávolítása sokak által méltánytalanul mellÅ‘zött eljárás, pedig fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Hogy miért is bír ez a művelet óriási jelentÅ‘séggel a páciens szempontjából? A hónapok, évek során a fogak külsÅ‘ és belsÅ‘ felületén, majd az íny alatt képzÅ‘dÅ‘ fogkÅ‘réteg elÅ‘bb-utóbb ínygyulladást eredményez, aminek fiatalkori fogvesztés lesz a következménye. Az ultrahanggal történÅ‘, professzionális fogkÅ‘-eltávolítást gyakorlott
dentálhigiénikus kollégánk végzi. Ezen eljárás hiányában több más beavatkozás egyáltalán nem is végezhetÅ‘ el. A fogkövek eltávolításával számos
késÅ‘bbi, költséges fogorvosi munkával kezelt fogbetegség lesz megelÅ‘zhetÅ‘, vagyis ez egy komoly költségkímélÅ‘ eljárás annak, aki hosszú távon is gondol egészségére és megjelenésére. Mindezeken túlmenÅ‘en a fogaink fehérebbek lesznek, s eltűnik a korábbi kellemetlen, zavaró szájszag, vagyis rengeteget tudunk tenni vele az esztétikus külsÅ‘nkért, megjelenésünkért.

Mi az APDT (antimikrobiális fotodinamikus terápia) lényege?

Az íny és a fog tartószerkezetének lézeres (APDT) kezelése. Tudjuk, hogy a szájüregben többféle és nagyszámú baktérium van, melyek túlzott elszaporodásuk esetén gyulladásokat okozhatnak az ínyben, a fog körül elhelyezkedÅ‘ szalagocskákban és a fog tartószerkezetében. A baktériumok számának szükségessé váló csökkentése APDT - egyszerűbben szólva lézeres - kezelésekkel történik. ElsÅ‘ lépésként ultrahangos fogkÅ‘-eltávolítást végzünk. Ezen speciális lézerkezelés során elÅ‘ször a szájban lévÅ‘ mikroorganizmusokat megfestjük, aminek következtésben azok 1-2 perc alatt fényérzékennyé válnak. Ezután soft-lézer alkalmazásával a lézerfényt egyenletesen oszlatjuk el a nyálkahártya felszínén és az esetleges tasakokban. A lézerfény a megfestett mikroorganizmusok sejtfalában károsodásokat okoz, és ennek következtében azok elpusztulnak. Az APDT kezelések hatására - tanulmányokkal bizonyítottan - a kórokozók száma jelentÅ‘sen csökken. Ez az eljárás nemcsak parodontális megbetegedések esetében használható, hanem az implantátumok körüli gyulladásos folyamatok – periimplantitis - kezelésére is alkalmas. Hatékony és kiváló eredménnyel használható, modern eljárás.